Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Szczeciński Szybki Tramwaj znowu ogromnie zwolnił. Pękają szyny

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
26-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
26-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Szczeciński Szybki Tramwaj znowu ogromnie zwolnił. Pękają szyny
fot. Marek Synowiecki
Najszybszy szczeciński odcinek tramwajowy - łączący lewo- i prawobrzeżną część miasta znów boryka się z pękającymi szynami. Sprawia to, że tramwaje zwolniły tu aż z 70 do 10 km/h. Utrudnienia mają potrwać do 7 lipca.

Tramwaje Szczecińskie znów mają problemy z torami na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Przypomnijmy, że ta najszybsza trasa w mieście - normalnie tramwaje rozpędzają się tam do prędkości 70 km/h, została oddana do użytku w 2015 roku i pozwoliła doprowadzić tramwaj na początek prawobrzeżnych dzielnic miasta - Słonecznego, Majowego czy Bukowego.

Za budowę ponad 4-kilometrowego odcinka - od pętli Basen Górniczy do pętli Turkusowa odpowiadał Strabag, któremu prace zajęły około dwóch lat.

Jak informuje nas rzecznik Tramwajów Szczecińskich, Wojciech Jachim, od 25 czerwca na trasie, na odcinku od pętli Basen Górniczy do przystanku Hangarowa obowiązuje ograniczenie prędkości ze wspomnianych 70 do… 10 km/h i to dla tramwajów kursujących w obu kierunkach.

– Ograniczenie wynika z wykrytej podczas oględzin torowiska nadmiernej ilości pęknięć. Usterki będą usuwane przez brygady spawalnicze w trakcie kolejnych nocy. Przywrócenie pierwotnych prędkości eksploatacyjnych torowiska planowane jest na 7 lipca – mówi Jachim i dodaje, że przewoźnik bardzo przeprasza pasażerów za wszystkie występujące utrudnienia.

Tak drastyczne ograniczenie prędkości sprawia, że linie kursujące do i z pętli Turkusowa (linie nr 2,7 oraz 8) mogą doznawać około 15-minutowych opóźnień

Opisywane problemy nie są pierwszymi, z jakimi boryka się nowa trasa. Przypomnijmy, że problemy z pękającymi szynami występowały tutaj już chwilę po oddaniu inwestycji do użytku, a więc na przełomie 2015 i 2016 roku a także w kolejnych latach.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaje Szczecińskie pojadą dużo częściej

Komunikacja

Tramwaje Szczecińskie pojadą dużo częściej

Jakub Rösler 21 maja 2025

Szczecin w końcu zmodernizuje torowisko na Matejki

Komunikacja

Szczecin. Opcja na Gammy "leży w interesie miasta"

Komunikacja

Szczecin. Opcja na Gammy "leży w interesie miasta"

Redakcja/inf. pras. 25 lutego 2025

Tramwaje Szczecińskie dokupują Gammy z Modertransu

Komunikacja

Zobacz również:

Tramwaje Szczecińskie pojadą dużo częściej

Komunikacja

Tramwaje Szczecińskie pojadą dużo częściej

Jakub Rösler 21 maja 2025

Szczecin w końcu zmodernizuje torowisko na Matejki

Komunikacja

Szczecin. Opcja na Gammy "leży w interesie miasta"

Komunikacja

Szczecin. Opcja na Gammy "leży w interesie miasta"

Redakcja/inf. pras. 25 lutego 2025

Tramwaje Szczecińskie dokupują Gammy z Modertransu

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij